maandag 27 oktober 2008

ME by Metro

Vorige week is de campagne van ME by Metro gestart. ME by Metro is het nieuwe mobiel netwerk van Metro.

Het idee achter de campagne is simpel: vind je look-a-like en maak kans op een jaarabonnement van ME by Metro.

Wat moet je doen?
Surf naar Me by Metro, maak een profiel aan en ga op zoek naar jouw look-a-like!
Als hij of zij er niet meteen tussen staat, kom dan zeker nog eens terug naar de website om jouw look-a-like te vinden!
Oh ja, vergeet ook zeker niet om te stemmen voor de beste look-a-like!

Succes!

zondag 26 oktober 2008

Billboard op de Singel in Antwerpen

Op weg naar huis van een avondje Night of the Proms verrasd door een leuke billboard langs de Singel in Antwerpen.

Dit soort billboards hoort thuis onder de rubriek "Creative Billboard"





Het is er eentje van AXA voor hun product "Happy Family".
Happy Family groepeert de auto-, woon- en familiale verzekeringen zodat de franchise verdwijnt.

Ik vind het een knappe billboard die er zeker uitspringt en opgemerkt zal worden, zeker in deze tijd van 'crisis'.

zaterdag 25 oktober 2008

Cult Masterpieces: icons of our generation


Cover of Cult, originally uploaded by saravdv.

Cult Masterpieces: Icons of our Generation.
---

Cult Masterpieces takes the reader to the land of the phenomenon. To the land of thing that make a statement about their owners, that highlight an attitude toward life, and that give their possessors attributes that they would lack without them and that also give them the status as a member of a certain community. They awaken and satisfy desires. They achieve a timeless effect that transcends countries & generations. Those products have a history. And a certain value; yesterday, today and tomorrow.

The book covers products/brands that I've known since I was a little girl; like the well-known fisher price phone.
The book also covers more recent products like the iPod...


I surely recommend this book if you are fascinated by brands an its produts!

woensdag 22 oktober 2008

vaagvertenties

Bij virale campagnes mag men niet vergeten om rekening te houden met de Belgische opt-in wetgeving en dat is waarvoor NicePeople veroordeeld is.


Op 30/06 zijn de makers van de website www.nicepeople.be veroordeeld geweest en wel om het volgende:
· De website vroeg bij een inschrijving op de site het e-mailadres van 5 vrienden.
Naar deze vrienden werd vervolgens een e-mail gestuurd met de vriendelijke vraag om ook lid te worden van de nicepeople community.

· Deze vrienden hebben nooit expliciet toestemming gegeven om deze vaagvertentie ("Reclame dient duidelijk als zodanig herkenbaar te zijn, door opmaak, presentatie, inhoud of anderszins, mede gelet op het publiek waarvoor zij is bestemd. Als de advertentie niet duidelijk herkenbaar is, is het een vaagvertentie)" te ontvangen van nicepeople.

· Nicepeople begaat dus een inbreuk op de bestaande opt-in wetgeving.


Resultaat:
· Een boete,
· En een dwangsom van 10 000 euro per nieuwe inbreuk.


Nicepeople gaat in beroep, een paar tips waar moet aan gedacht worden bij de creatie van een virale campagne:

· Laat de verzender de virale e-mail versturen vanuit de eigen account (Hotmail/ Facebook/…). Verstuur de e-mail niet rechtstreeks vanuit de website van het merk.

· Een standaard e-mail bericht aanbieden kan, maar laat de verzender steeds toe om de content van het e-mailbericht te personaliseren.

· Laat de e-mail steeds ondertekenen door de verzender, en gebruik de naam van de verzender als afzender


kort samengevat:
· Een merk mag het gemakkelijk maken om een boodschap (content/ aanbod/ weblink) door te sturen naar vrienden.

· Een merk mag het doorsturen van deze boodschap echter niet verplichten, en de verzender van de boodschap moet volledig zelf de inhoud van de e-mail kunnen bepalen.

Ik ben alvast benieuwd wat de uitspraak zal zijn in Beroep.

maandag 20 oktober 2008

Making of nieuwe SMG-affiche


Making of nieuwe SMG-affiche, originally uploaded by saravdv.

We zijn volop bezig met het organiseren van een nieuw SMG-event.
Er moet nog veel gedaan en geconfirmeerd worden, vandaar dat ik er nog niet te veel over kan zeggen.
Momenteel zijn we ook bezig met een nieuwe site die volledig up to date zal zijn.
Meer info volgt, check zeker regelmatig eens: www.stichtingmarketinggent.be

vrijdag 17 oktober 2008

Exceptionnel de Chanel

Een paar weken geleden zag ik op de website van Flair een banner van Chanel. Als je je gegevens invulde op de minisite, kreeg je een gratis staaltje van de nieuwe mascara van Chanel, exceptionnel de Chanel.
Ondertussen was ik (bijna) vergeten dat ik een staaltje besteld had, tot ik deze morgen een enveloppe van Chanel in mijn brievenbus vond.



Ik ben benieuwd of hij evengoed is als ze beweren;
INTENS VOLUME - SENSATIONELE KRUL - ZEER LANGHOUDEND


Om er zeker van te zijn dat ik het goed gebruik, hebben ze er een gebruiksaanwijzing in de folder gezet.

M.a.w. als ik het gewenste resultaat niet bereik, zal het aan het aanbrengen van de mascara liggen.

[update]
Ok, ik heb de mascara dus getest én naar behoren, want ik heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen.
Ze beloven dus;
- intens volume: check
- sensationele krul: not checked
- zeer langhoudend: check
Het is dus waar dat je wimpers er extra lang door lijken en veel volume hebben, maar de sensationele krul heb ik momenteel nog niet zien verschijnen.
Zou ik hem dan toch verkeerd aangebracht hebben?

vrijdag 3 oktober 2008

Mr Duck


From now on my desk is protected by Mr Duckie. Thx @bart claeys - creativeskills.be